Bardzo duży wpływ na rozwój infrastruktury w powiecie jędrzejowskim miały dwa zaplanowane przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Ziemia Jędrzejowska – Gryf” i zapisane w Lokalnej Strategii Rozwoju następujące przedsięwzięcia: „Dostosowanie ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej do potrzeb przedstawicieli grup defaworyzowanych” oraz „Budowa ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej”.
Na pierwsze działanie zaplanowana została kwota 1 694 267, 00zł. Nabory odbyły się 26.09 -26.10.2016 r.; 01.03.-31.03.2017r.; 06.05-20.06.2019r., 24.11-07.12.2019r. planowany wskaźnik do realizacji to 10 infrastrukturalnych obiektów. Razem w naborach wpłynęło 15 wniosków. Do sfinansowania wybrano 10 operacji. Zrealizowanych jest 9 na kwotę 1 394 267,00 zł. W ostatnim naborze wpłynął 1 wniosek i jest on w trakcie oceny.
Na drugie działanie zaplanowana kwota 1 660 884,45 zł. Przeprowadzono dwa nabory 26.09 -26.10.2016r.; 01.03.-31.03.2017r. Wpłynęło w sumie 12 wniosków. Rada do sfinansowania wybrała 10 operacji na cała zaplanowaną kwotę. Wskaźnik został w całości osiągnięty. Wybudowano 10 obiektów. W ramach realizacji tych dwóch działań zrealizowane zostały następujące inwestycje.
Zarząd Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemia Jędrzejowska – Gryf” bardzo dziękuje lokalnym stowarzyszeniom, które podjęły się realizacji tak odpowiedzialnych zadań. Dziękujemy również lokalnym samorządom za ogromne wsparcie udzielane stowarzyszeniom w trakcie realizacji tych operacji. To dzięki wam zagospodarowano dotychczas na infrastrukturę 3 055 151,45 zł środków unijnych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014 -2020. To dzięki Wam dokonało się tyle dobra dla lokalnej społeczności.
Bogusława Wypych
Prezes Zarządu
Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „ Ziemia Jędrzejowska – Gryf”